Tweede en derde week (oeps) - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lau en Steef achternaam - WaarBenJij.nu Tweede en derde week (oeps) - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lau en Steef achternaam - WaarBenJij.nu

Tweede en derde week (oeps)

Door: Lau en Steef

Blijf op de hoogte en volg Lau en Steef

11 Juni 2016 | Australië, Byron Bay

Hi mates!

We hebben het hier zo ontzettend naar ons zin, dat het schrijven van een reisverslag er nog wel eens bij inschiet... Oeps! Maar we kunnen nu natuurlijk wel een heel mooi verhaal schrijven :)

Om te beginnen zijn we na anderhalve week Sydney naar Hornsby gegaan om de auto op te halen bij Thomas en Michelle. Gelukkig had Michelle ook nog wat winterkleding over welke Lau mocht hebben, het was toch iets kouder dan we hadden verwacht! Het overzetten van de auto was zo gedaan en daarna hebben we nog gezellig op een terrasje gezeten. In Hornsby sliepen we twee nachten in een Airbnb, omdat we eerst aan het linksrijden moesten wennen (dat kan Steef nu gelukkig heel goed). In het begin was het daar een beetje awkward en ontzettend koud, maar de tweede avond bood de host ons een zelfgebrouwen biertje aan en hebben we vier uur staan praten. Stefan wil nu ook zelf bier gaan brouwen... is helaas wel een dure hobby!

Daarna reden we door naar Anna Bay in Port Stephens. Daar hadden we een nacht in een zespersoons bungalow geboekt, dat was goedkoper dan een hostel. 's Avonds naar Birbubi beach geweest om vanaf de sanddunes naar de walvissen en de zonsondergang te kijken. Die verdween helaas op het laatste moment achter de wolken, zal je altijd zien!

Na Anna Bay zijn we naar Port Macquarie gegaan, de koala-hoofdstad van de wereld. Het hostel was wel een beetje crappy en de manager was nogal weird; zijn uitgebreide woordenschat kwam niet verder dan awesome, cool en beautiful. Gelukkig waren er wel een paar leuke backpackers in het verder lege hostel. De eerste dag hebben we de painted rocks, pelikanen en duizenden vleermuizen gezien (jeej, wildlife!). De tweede dag zijn we eerst naar de vuurtoren gereden waar we nog meer walvissen hebben gespot, daarna hebben we de koala's bezocht in het koala ziekenhuis. They're so fluffy I'm gonna die! Uiteraard hebben we geen koala's geknuffel maar wel nog een paar dollar gedoneerd, Steef had geen keus :) Helaas begon die dag ook de storm waar jullie waarschijnlijk ook wel het een en ander over hebben gehoord. 's Avonds daarom met twee Nederlandse backpackers een hele slechte film gekeken (Steef had gezegd dat hij grappig was, ahum!).

De rit naar Coffs Harbour was door die storm behoorlijk spannend. Wij zijn uiteindelijk gestopt, omdat je door de regen niet verder dan twee meter kon zien, maar de locals denderen gewoon met 110 km/u door. Coffs Harbour zelf was echt een heel leuk plaatsje. Het hostel was erg gezellig, in de harbour waren hoge golven (en surfers) en de Big Banana was een echte must see! Gelukkig verbeterde het weer na twee dagen en konden we veilig doorrijden naar Byron Bay, waar we nu nog zitten.

Het is hier echt awesome! Het tempo ligt hier zo veel lager en de sfeer is hier zo ontspannen dat zelfs Laura erin mee gaat. Het hostel waarin we zaten was niet zo sociaal dus we zijn geswitcht naar een ander. Hier is het gelukkig wel heel chill, we zitten samen met een ander stel op een 5 persoonskamer en het klikt heel goed. We zitten hier nu ongeveer een week en hebben eigenlijk alles hier nu wel gedaan. We hebben de Lighthouse Walk gedaan, waar we weer walvissen maar ook zwarte kalkoenen en een walibi zagen (wildlife!). Helaas probeert alles in Australië je te vermoorden, dus de stairs waren echt killing! We hebben onszelf maar getroost met een ijsje toen we eenmaal boven waren :) Verder hebben we hier nog op het strand gelegen en zijn we met twee anderen naar Nimbin geweest. Dat zou een heel relaxt hippiestadje moeten zijn, maar het was gewoon een creepy plek waar iedereen je wiet en space cookies probeerde te verkopen. Leuk om een keer geweest te zijn, maar het is niet bepaald een aanrader.

De dag daarop (gister) hadden we onze eerste surfles! Steef bleek echt een natuurtalent, zelfs de instructrices waren impressed. Hij kon serieus op elke golf staan, was haast niet leuk meer haha. Lau kon gelukkig ook nog wel eens een golf(je) pakken, dus hebben we samen een PARTYWAVE gedaan. Oftewel, een stelletje samen op dezelfde golf. Dat was awesome! :) We zijn zo enthousiast dat we er zelfs aan zitten te denken wetsuits te kopen en af en toe een surfboard te huren. We hebben nu alleen wel ontzettend veel spierpijn in onze armen, zelfs dit typen kost eigenlijk al teveel moeite. Vanavond is onze laatste avond in Byron Bay, dus gaan we met wat vrienden nog wat drinken bij main beach. Morgen vertrekken we naar Surfers Paradise in the Gold Coast, dus kunnen we hopelijk nog meer surfen! :)

Foto's kunnen we trouwens nog steeds niet uploaden, omdat we geen computer hebben. Aangezien we cheapskates zijn, wachten we tot we (bijna) gratis een PC of laptop kunnen gebruiken. Tot deze tijd moeten jullie het maar met foto's op Facebook doen ;-) We beloven wel beter ons best te doen dit blog wat beter bij te houden, zodat we jullie niet nogmaals hoeven te vervelen met zo'n lang verhaal!

Cheers!

Steef en Lau

• 11 Juni 2016 - 12:59

Mariette:

Wat zijn jullie lekker aan het genieten! Jullie nemen al aardig het taaltje over :p
    Jullie komen toch wel een keertje terug hé?!
    Veel plezier en relax

• 13 Juni 2016 - 15:54

Joke Henk:

Ha Laura en Stefan, wat leuk om jullie verhalen te lezen .Volgens mij gaat het prima met jullie en al zoveel gezien en gedaan. Geniet ze nog en ik blijf jullie volgen.Kus van ons

• 18 Juni 2016 - 17:11

Willeke Heijkoop:

Wat een heerlijke tijd hebben jullie! Ik ga jullie volgen!
    XXX uit Haarlem