Vierde week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lau en Steef achternaam - WaarBenJij.nu Vierde week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lau en Steef achternaam - WaarBenJij.nu

Vierde week

Door: Steef en Lau

Blijf op de hoogte en volg Lau en Steef

19 Juni 2016 | Australië, Brisbane

Gday!

Voor de verandering plaatsen wij deze keer ons blog wel op tijd. Dat het hier slecht weer is heeft daar helemaal niets mee te maken. Dat er vrij weinig gebeurd is trouwens ook niet.

Na Byron Bay zijn we naar Surfers Paradise in de Gold Coast gegaan. Alle backpackers gingen hier heen, dus het moest wel leuk zijn! Niet dus. Van het layback gevoel van Byron Bay was hier niets meer te merken. Surfers Paradise is het Miami van Australië: hoge gebouwen aan de kust, bodybuilders en fake boobs en tig themaparken. Die hadden trouwens stuk voor stuk shows met wilde dieren, daar hadden wij dus niets te zoeken. Ook was er geen surfer in de zee te vinden. Tot overmaat van ramp had er ook nog een meeuw op Laura's shirt gepoept. Die was gelukkig snel getroost met twee nieuwe shirtjes :)

Na twee nachten Surfers Paradise zijn we naar Coolangatta gevlucht. Dit ligt een half uur rijden van Surfers Paradise vandaan, maar de sfeer was hier zo veel beter! De zee was vol met surfers die giga golven pakten. Helaas waren de golven te hoog voor ons en konden we daar geen surfschool vinden, dus hebben we alleen gekeken wat wij over een poosje ook kunnen doen met een surfboard! Daarnaast waren onze roomies uit Byron Bay ook naar Coolangatta gegaan, dus zijn we samen met hen naar de rainforest tree top walk en de glow worm cave gereden. Laura had op google maps gezien dat deze dicht bij elkaar lagen, maar had er geen rekening mee gehouden dat we een hele berg op moesten klimmen. Al met al zijn we zo'n zeven uur onderweg geweest, oeps! De tree top walk was wel heel bijzonder, op een houten brug tussen de boomtoppen doorlopen en op de weg ernaartoe een walibi tegenkomen. Ook toen we terugreden hebben we meerdere walibi's langs de kant van de weg gespot. Ook de glow worm cave was de moeite van het rijden waard. Je kan de glow worms alleen in het donker zien, dus bewapend met mobieltjes en een zaklamp hebben we een kwartier door het donkere regenwoud gelopen. Zelfs een regendruppel in je oor zorgt voor een paniekaanval. Bij de grot stond een groot bord waarop gevraagd werd om het licht op de grond te richten, omdat de wormen anders stoppen met licht geven of gewoon doodgaan. Stefan heeft in al zijn enthousiasme dat bord natuurlijk niet gezien en richtte zijn lichtje op de wormen om aan te geven waar ze waren. Gek genoeg was er op deze plek toen niets meer te zien! Gelukkig waren er nog meer wormen in de grot, dus was er genoeg te bewonderen. Het was net alsof je heel dicht onder de sterrenhemel stond.

Ook in Coolangatta bleven we maar twee nachten, waarna we zijn doorgereden naar Brisbane. Hier hebben we ons meteen ingeschreven voor de pub crawl van het hostel. Tien dollar voor drie drankjes en een paar hapjes is helemaal niet duur :) Onze nieuwe roomies gingen ook mee en na een paar gezelschapsspelletjes kenden we de rest van de groep ook goed. Laten we zeggen dat Steef heel intiem werd met een jongen met baard (we moesten een sinaasappel met onze kin doorgeven) ;-) De kroegentocht was leuk, maar voor de rest is Brisbane net zoals alle andere steden in Oz. Het leukste is South Bank, waar midden in de stad een strandje is gemaakt en waar je gratis kan zwemmen in het openluchtzwembad. Ook hebben ze in Brisbane het Winter Festival. Al is het hier 22 graden, er is hier een kunstijsbaan, een sleebaan en duits wintervoedsel te vinden. Maar het allerleukste is dat we hier Finding Dory hebben gezien! Twee weken voordat hij uitkomt in Nederland :) Morgen zit onze tijd in Brisbane er weer op en vertrekken we naar Noosa, een kustplaats aan de Sunshine Coast. Bij het hostel kan je gratis gebruik maken van de surfboards, dus we hopen eindelijk onze wetsuits te kunnen gebruiken (die we overigens inderdaad hebben gekocht)!

De komende periode hebben we trouwens veel acitiviteiten ingepland, dus het kan even duren voordat er weer een verslag opstaat. In die tussentijd kunnen jullie genieten van onze foto's die we eindelijk online hebben gezet :)

Veel liefs,

Steef en Lau

• 19 Juni 2016 - 15:58

Siem:

Leuke fotos!! En opzich een goede deal toch Lau, 1 shirt vies en 2 nieuwe kopen? :p Ben benieuwd hoe goed jullie straks kunnen surfen =) xxxx

• 21 Juni 2016 - 21:55

Joke:

Ha Laura en Stefan, gezellig om weer een verslag te lezen van jullie belevenissen.Leuk dat surfen.heb even naar de foto's gekeken. Ziet er erg professioneel uit !. Jullie kome als volleerde surfers terug. Hier alles zijn gangetje,jullie zullen wel hebben meegekregen dat Zare en Ise er een zusje Fenne bij hebben gekregen. De gr xxx