Vijfde, zesde én zevende week - Reisverslag uit Mackay, Australië van Lau en Steef achternaam - WaarBenJij.nu Vijfde, zesde én zevende week - Reisverslag uit Mackay, Australië van Lau en Steef achternaam - WaarBenJij.nu

Vijfde, zesde én zevende week

Blijf op de hoogte en volg Lau en Steef

07 Juli 2016 | Australië, Mackay

(Nog steeds geen) haaaaaai!

Zoals we in het vorige reisverslag al hadden gemeld zou dit verhaaltje iets later komen, omdat we allerlei activiteiten hadden gepland. Stiekem waren we daarnaast ook een beetje lui, dus proberen we nu drie weken in één reisverslag te zetten. Uitdaging!

Om te beginnen hebben we het erg naar ons zin gehad in Noosa. Het was zo leuk dat we er zelfs een hele week zijn gebleven! De eerste vijf nachten sliepen we in een ontzettend schoon en sociaal hostel (deze combinatie kom je niet vaak tegen). Een schot heeft ons leren toupen en we konden het erg goed vinden met onze duitse roomie. Op de tweede dag hebben we de coastal walk gelopen en op de derde dag gingen we bodyboarden met onze duitse roomie. Surfen kon niet, omdat er amper golven waren. Maar we konden wel onze wetsuits aan! De vierde dag waren we vroeg opgestaan om naar een National Park te gaan, maar helaas ging er een lampje branden in de auto. Drie uur later en 100 dollar armer konden we gelukkig toch nog voor het donker naar de hinterlands van de Sunshine Coast! De dag daarop hebben we maar rustig aan gedaan, lekker naar het strand geweest en nogmaals de coastal walk gelopen. Deze keer hebben we van dichtbij een wilde koala gezien! Hij klom naar beneden zodat hij op onze ooghoogte hing, maar dat is natuurlijk net die ene keer dat je geen camera of mobiel mee hebt, argh! Na ons chilldagje moesten we weer vroeg opstaan voor de bushkamp: drie nachten in het bos kamperen en kanoën. Het kampvuur was leuk en de groep was gezellig, maar de eerste nacht was het vier graden en sliepen we praktisch buiten in een dunne slaapzak. Steef heeft nog redelijk kunnen slapen, maar Lau kon niet slapen en is van vermoeidheid uiteindelijk in slaap gevallen op het toilet (waar het warmer was). Allebei de volgende dag dus toch redelijk uitgerust, dus vol goede moed begonnen we aan de 14km kanotocht. Wij zaten in een Nederlandse boot met een ander meisje (Team Dutchies) en Steef wilde graag racen met de zweden en de canadezen (uiteraard wonnen wij). De tocht was heel mooi en 's nachts was het ook weer wat warmer, maar we zijn toch de derde dag weggegaan. We moesten weer terug naar het hostel om onze was te doen, de dag erop gingen we namelijk naar Fraser Island!

Voor Fraser moesten we eerst naar Rainbow Beach, waar we de volgende dag rond 5 uur op moesten staan. Met drie 4WD's gingen we op weg naar het grootste zandeiland ter wereld. Vlak voor de boot kwam de eerste auto (bestuurd door de tourguide!) al vast te zitten, het duurde dik een kwartier voordat ze die eruit kregen. Gelukkig waren we nog wel op tijd voor de ferry en konden we daarna doorrijden. Wij zaten met zes anderen in de derde auto en we mochten zelf rijden. Eerst reden we naar het adembenemende Lake Mckenzie, een helderblauw zoetwatermeer met wit zand (waar je je tanden mee kan poetsen). Steef heeft teruggereden en hij vond het echt awesome! Daarna naar de zandduinen om te sandboarden en 's avonds hadden we een kampvuur. De tweede dag begonnen we bij de champagne pools waar we nemo's hebben gezien, daarna reden we naar een uitkijkpunt en naar het schildpaddenmeer. De derde dag stonden het Moheno shipwreck en Eli Creek op het programma, kwam Laura's oplaasbare band eindelijk van pas! Lau heeft het stuk naar het scheepswrak gereden en wil nu zelf ook een Landcruiser :) Helaas moesten we die dag ook weer terug naar Rainbow Beach, maar niet voordat we naar het Dolphin's uitkijkpunt zijn gegaan. Grapje! We kregen een lekke band en moesten twee uur wachten totdat er een nieuwe was gebracht... Vanwege de getijden moesten we ook weer snel terug naar de ferry. Helaas, geen dolfijnen en dingo's gezien!

Na Rainbow Beach vervolgden we onze reis naar Hervey Bay, dat stuk heeft Lau gereden en we leven nog steeds! Hervey Bay had een mooi strand, maar was erg rustig. Daar zijn we dus één nachtje gebleven en zijn toen doorgegaan naar 1770. Dat was gelukkig een stuk levendiger, onder andere omdat je voor 17 dollar een surfles kan nemen. Lau zou Lau niet zijn als ze dan toch de duurste les zou kiezen, maar 22 dollar p.p. is nog steeds niet veel geld. Steef was uiteraard weer geweldig, Lau had gelukkig haar mooie wetsuit om nog enigszins indruk te maken haha! 's Middags hebben we de kangaroo sanctuary bezocht, waar we de kangaroos mochten voeren en aaien. Laura heeft er zelfs met een gebokst (vriendelijk sparren hoor). De verzorger wilde echter niet geloven dat kangaroos drie vagina's hebben, zelfs al was er genoeg bewijs. Pff! Na 1770 (Agnes Waters) gingen we naar Rockhampton. Dat was een nogal saaie stad waar we heel goed onze was konden doen in twee nachten :) Vanmorgen zijn we in vier uur naar Mackay gereden. Het was één lange rechte weg, dus we moesten afwisselen om niet achter het stuur in slaap te vallen. Dat belooft wat! Vanmiddag zijn we naar het Eungella National Park geweest en morgen staan we vroeg op om de kangaroos met zonsopgang op het strand te zien!

Dit verslag is echt weer veel te lang geworden, dus vanaf nu gaan we het écht beter bijhouden. Beloofd!

Voor nu bedankt dat jullie de moeite hebben genomen dit te lezen :) Binnenkort posten we ook de foto's!

Heel veel liefs,

Steef en Lau

• 08 Juli 2016 - 08:19

Petra Van Der Linden:

Lau en Steef, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Een prachtige reis, en af en toe een beetje tegenslag hoort er bij voor de beleving. Ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag!
    Alvast weer een leuke voortzetting van jullie reis! X Petra

• 10 Juli 2016 - 20:00

Joke:

Ha.wat een belevenissen zeg.Het is een hele lange supervakantie !! Ongelofelijk wat jullie allemaal al gedaan hebben.Blijf vooral genieten en ben benieuwd naar de foro's.Kus

• 17 Juli 2016 - 21:09

Willeke:

Hallo daar! Wat een heerlijke verhalen allemaal! Heb jullie blog eigenlijk nu pas echt ontdekt, gelukkig tijd genoeg om bij te lezen want het is hier vakantie! Zo te lezen gaat het prima Down Under! Alweer bijna twee maanden op reis, wat gaat dat snel. Succes en plezier en meer van die dingen nog, ik blijf het volgen uiteraard. Dikke kus uit Haarlem. Willeke X

• 23 Juli 2016 - 18:45

Gijs:

In 1 adem al jullie verslagen tot en met de 7e week gelezen en alle foto's bekeken. Impressive, awesome, great, wow om het nu maar in jullie taal te zeggen. Ga zo door met vertellen, ik kijk er nu iedere dag naar uit. Weet nu zelf al dat Bali wat minder goed is begonnen, maar hoop dat dat beter wordt. Groetjes en uitkijken