Tel kwijtgeraakt-Nemo en "Magnetic Island" - Reisverslag uit Mumbul, Indonesië van Lau en Steef achternaam - WaarBenJij.nu Tel kwijtgeraakt-Nemo en "Magnetic Island" - Reisverslag uit Mumbul, Indonesië van Lau en Steef achternaam - WaarBenJij.nu

Tel kwijtgeraakt-Nemo en "Magnetic Island"

Blijf op de hoogte en volg Lau en Steef

03 Augustus 2016 | Indonesië, Mumbul

Haaaaai (hebben we nu wel gezien)!

Allereerst sorry dat het poste van dit blog nog langer heeft geduurd dan de vorige keer! Daarnaast moeten we ook maar meteen bekennen dat we niet naar de kangeroes op het strand zijn gegaan zoals we in ons vorige blog hadden geschreven. Toen de wekker om half 4 's nachts afging hebben we ons nog maar een keer omgedraaid in bed en zijn we daarna om 9 uur 's ochtends weer wakker geworden. Oeps!

Naast de kangeroes op het strand is er niet zo heel veel te beleven in Mackay en dus zijn we doorgereden naar Airlie Beach, waar de volgende dag op de boot naar de Whitsunday Islands zouden stappen. Airlie is een gezellig en klein, maar druk plaatsje. 's Zomers zijn er veel giftige kwalletjes in de zee, dus hebben ze een lagune -een zwembad met strandje- naast de zee gebouwd. Hier hebben we dus de eerste dag gelegen om alvast een kleurtje op te doen.

De dag erop stapten we dus op de boot naar de Whitsundays, waar we twee nachten en twee dagen op zouden blijven. De groep was weer goed en het weer was mooi! De eerste dag zijn we in vier uur naar het grootste eiland gevaren, waar de boot werd aangelegd en we zouden gaan slapen (op de boot dus). 's Avonds was de zee een beetje rocky, dus heel goed geslapen hebben we niet. Dat had ook een voordeel: we konden 's nachts in het pikdonker naar de sterren kijken, ik wist niet dat je er zoveel kon zien! Ook zagen we in het water een moederdolfijn met haar jonkie en een haai zwemmen. De tweede dag werden we om half 7 (!) gewekt om te ontbijten en naar Whitehaven Beach te gaan. Eerst klommen we omhoog naar het uitkijkpunt, waar je het bekende lichtblauw/witte strand kon zien. Daarna liepen we weer naar beneden waar we op het witte zand onze stingersuits aantrokken om te gaan zwemmen. Het water was lichtblauw en ontzettend helder, er zwommen lemonsharks en eagle rays. Helaas was er ook een beestje dat het nodig vond om in Laura's teen te knijpen. 's Middags gingen we eindelijk snorkelen op het Great Barrier Reef! We zagen heel veel mooie vissen, maar het viel ons wel op dat het koraal grauw en op veel plekken al dood was. Terug op de boot werd de glijbaan opgeblazen en konden we daarvan af, woehoe! 's Avonds was er een klein feestje, omdat een crewlid jarig was. Maar we werden weer om half 7 gewekt om te gaan snorkelen. De halve boot was brak, maar wij hadden binnen mum van tijd onze stingersuits aan want... Er waren ons Nemo's beloofd!! Dit gedeelte van het reef was echt een stuk mooier en we zagen inderdaad Marlin en Nemo :) Na het snorkelen gingen we helaas terug naar Airlie en zat de trip er alweer op.

Airlie Beach was ons zo goed bevallen dat we in hetzelfde hostel meteen drie nachten hadden geboekt. We hebben weer gezwommen in de lagune, zijn een dagje naar het strand geweest en hebben elke avond meegedaan met Trivia in het hostel. We hebben overigens 0x gewonnen (waar ik het niet mee eens was, een brown snake is gevaarlijker dan een Taipan!).

De weersvoorspellingen waren somber, dus besloten we door te gaan naar Townsville. We hadden bedacht dat je beter in een stad dan in een dorp kon zijn bij regen. Hier moesten we een week blijven, omdat we "met mooi weer naar Magnetic Island wilden". Grapje! Op 20 juli zouden we naar Bali vliegen, maar dat mochten Robbin en Melissa niet weten :) In Townsville hebben we dus maar op Pokemon gejaagd, onze was gedaan, is Lau naar de kapper geweest en hebben we alle shoppingmalls bezocht om een cadeautje voor Tessa te vinden. De stad zelf is niet erg bijzonder, maar er is genoeg te doen en je voelt je er snel thuis. Zo zijn we Castle Hill opgegaan, wat echt killing was maar waar we wel een heel mooi uitzicht voor terugkregen. Castle Hill is eigenlijk een beetje zielig, want hij is drie centimeter te kort om een berg te zijn. Het is alsof je een 5.4 haalt voor een belangrijke toets, zuur! Verder staat Townsville bekend om het Reef HQ, een gigantisch aquarium waar we natuurlijk niet naartoe zijn gegaan... Het leukste aan Townsville was het hostel: een relaxte sfeer, écht leuke backpackers, private rooms met goede korting omdat we te laat waren met verlengen en leuke eigenaars. Iets minder waren twee engelse meisjes die om 1 uur 's nachts binnenkwamen en luid met elkaar begonnen te praten en hun tassen begonnen uit te pakken. Tot overmaat van ramp scheen zo'n dom wicht ook nog eens constant met haar zaklamp in mijn ogen. Natuurlijk heb ik ze de volgende ochtend goed teruggepakt toen wij er om 7 uur uitmoesten, muahaha! Op de dag van ons vertrek naar Bali was de eigenaresse zo lief om onze auto bij haar thuis onder een afdak te zetten en onze kaas in haar koelkast te doen. Nog even een appje naar Robbin en Melissa sturen dat er veel koala's te zien waren op Magnetic Island (haha) en te vragen waar ze nu weer waren en we waren klaar om naar Bali te vertrekken!

Inmiddels zijn onze twee weken Bali ook weer voorbij, maar het lijkt ons handiger om daarover in een ander blog te schrijven. Vanavond vertrekt ons vliegtuig naar Townsville en dan hebben we plenty of time om een nieuw blog te schrijven :)

Tot snel en veel liefs!

• 06 Augustus 2016 - 20:41

Gijs:

Mooi verslag weer. En op zo'n manier geschreven dat je het voor je ziet en het soms net lijkt of je er zelf bij bent. Jullie hebben het duidelijk erg naar 't zin. Keep on going, mates

• 06 Augustus 2016 - 22:43

Petra Van Der Linden:

Goed verwoord Gijs, leuk verslag, mooie reis, top. Ik kijk nu al uit naar het vervolg!